Erelid Arie Klut overleden
door: het Bestuur
Ons bereikte het droevige bericht dat ons erelid Arie Klut op 19 juni jl. is overleden. Hij is 79 jaar oud geworden.
Arie was al enige jaren ziek, maar kwam tot een paar maanden geleden nog telkens op onze contactavonden en lezingen. Hij bleef tot op het laatst zeer geïnteresseerd in het wel en wee van onze vereniging.
Op de extra ledenvergadering van 31 oktober 2023 werd Arie benoemd tot erelid vanwege zijn grote verdiensten voor onze vereniging en daarmee voor de Zaanse natuur en vogels.
Hij was bestuurslid van 5 april 2016 tot 31 oktober 2023. In totaal heeft hij dus zeven en een half jaar in het bestuur gezeten. Op die extra ledenvergadering trad hij af.
Daarnaast heeft Arie grote verdiensten gehad in diverse commissies en werkgroepen zoals de Pers- en Propaganda Commissie en de werkgroep Oeverzwaluwen. Ook was Arie tientallen jaren winterteller. Hij telde tot en met het afgelopen winterseizoen samen met Jan Belier de Enge Wormer.
Tevens was hij coördinator distributie van de Kieft voor Wormer en Jisp en vele jaren begeleider bij onze succesvolle vogelcursus, alsmede heel lang organisator van onze verenigingsexcursies waaronder een aantal ‘meerdaagse’ excursies.
Uiteraard wensen wij zijn familie heel veel sterkte toe in deze moeilijke tijd!